Hoe gezond afvallen terwijl je uit de bocht vliegt?

Hoe valt een personal trainer gezond af?

Hoe gezond afvallen terwijl je uit de bocht vliegt?

Gezond afvallen begint bij controle over jouw inname. Heb je een feestje gehad? Met veel alcohol? Of juist te veel gegeten, of een combi ;).

Vaak gaat dit ook gepaard met te weinig slaap. In deze factsheet deel ik hoe ik mijn dag op pak als ik uit de bocht ben gevlogen!

Alcohol op of te veel gegeten? Wat kun je het beste drinken? Koolhydraten en vocht.

Heb je veel alcohol op? Dit zijn vaak veel calorieën, kijk maar eens wat een Bacardi cola waard is. En dan is het nog eens duur ook. Probeer als je drinkt zo weinig mogelijk bier en wijn te drinken, dit is hoog in kcal. Doe het met een wodka + lage calorie mix drankje. Scheelt een hoop! Drink ook na elk glas alcohol een glas water.

Spreek van tevoren af met jezelf hoe veel je drinkt. Bereken de calorieën, zodat je weet hoe veel je tot je neemt! Dit zorgt voor bewustwording.Eet je ook veel op de beruchte avond? Wees er dan bewust van dat iedere gram koolhydraten 3 ml vocht onderhuids vasthoud, zo ben je ineens zwaarder!

De energiebalans

De belangrijkste wet van deze factsheet is de energiebalans. Het is heel simpel. Eet je meer calorieën als je verbrand, dan kom je aan, en andersom val je af. Laat dat nou net het geval zijn als je over de schreef gaat. Deze factsheet focust zich dus vooral op het inhalen van het calorie overschot waar het fout ging.

Slaap en overeten: Powernap

Heb je een nacht doorgehaald? Dikke kans dat je extra zin in suikers hebt door het slaap tekort. Doe dus een korte powernap in de middag van een half uur, dit scheelt snacken! Langer als een half uur zorgt er weer voor dat je slaperig bent de rest van de dag en in de avond slecht in slaap valt. Let hier op.

Beweging, wandelen of trainen

Beweeg! Zo verbrand je niet alleen calorieën, maar je zorgt er ook voor dat je gelukshormonen gaat produceren. Geen down gevoel op de bank dus! Het is ook wetenschappelijk bewezen dat je gezond eet als je beweegt. Of verpest jij het erna met een zak chips?

Plan jouw energie gevende momenten van tevoren in! Zo voorkom je dat je hem overslaat. Een afspraak met jezelf sla je niet over toch? Maak bijvoorbeeld een mooie avondwandeling bij het Goese Sas.

Energie gevende momenten inplannen!

Zin om thuis even lekker te trainen? Doe deze training van ons.

In een volgende blog zullen wij het hebben over hoe je het beste thuis kunt trainen!

 

Gezond afvallen en de vocht balans

Gezond afvallen heeft niet altijd met de weegschaal te maken. Laat je niet gek maken door de weegschaal! Als je veel koolhydraten op hebt, bijv pizza, dan ben je ineens zwaarder door het vocht wat ik al zei hierboven. Dit is binnen een aantal dagen opgelost.

Calorieën besparen tot 13:00

Gezond afvallen doe je door calorietjes te besparen. Bespaar calorieën door tot 13:00 niet te eten, dit zorgt er voor dat jouw spijsvertering even rust krijgt, en je niet nóg meer kcal tot je neemt. Ga lekker bewegen! Ontbijten is niet verplicht, zolang je alles binnen krijgt wat je nodig hebt. Zie het maaltijdplan verderop in deze blog!

Vitamines vezels en eiwitten

Focus op vitamines, vezels en eiwitten. Dit zorgt er voor dat de vrije radicalen die schade maken uit je lichaam verdwijnen, en je bent langer verzadigd! Win win. Wil je eiwit rijke recepten of een lijst met voeding variaties? Klik dan op de link hier onder. Wil je een lijst met voeding variaties? Contact ons dan even en we sturen hem naar je op.

Kijk HIER voor een blog over eiwit rijke recepten bij een website die wij aanraden!

Gezonde vetten

Zorg er voor dat je gezonde vetten tot je neemt. Bij voorkeur omega 3(vette vis), dit zorgt voor een juiste cholesterol balans na een avond losgaan. Dit is sowieso slim om altijd in balans te hebben!

Bekijk HIER een onderzoek naar de effecten van Omega 3!

Maaltijdplan Romeo

Dit is wat ik eet na een avond uit de bocht vliegen, ook train en slaap ik erna goed. Let er wel op dat dit niet zomaar klakkeloos overgenomen kan worden, de porties moeten op jouw lichaam en doelen aangepast worden. Wil je dit? Bekijk dan onze online coaching trajecten!

Maaltijdplan na avond stappen

Maaltijdplan na avond stappen

Vergeet niet om genoeg water te drinken.

De dag erna is het raadzaam een normaal voedingsplan te volgen waar naar gekeken is door een coach. Contact ons als je dit nodig hebt!

COACHING AANVRAGEN

 

Volgende keer beter van start?

Gezond afvallen begint bij vooruit plannen. Zorg er voor dat je weet hoe veel calorieën je op een dag kunt hebben. En houd goed bij hoe veel je er uitgeeft als je uit de band springt. Dit zorgt voor bewustwording. Begin in kleine stapjes, bijv: ipv 4 drankjes 3, zo train je jouw wilskracht en is het geen super grote opgave!

Bespaar!

Bespaar calorieën door op de dag zelf weer te vasten tot 13:00, en houd het maaltijdplan aan, zo kom je niet in een groot overschot! Drink genoeg water tussendoor om te verzadigen, en eet niet te veel koolhydraten ivm het vocht! Houd je calorieën bij in een app zodat je bewust bent van wat je doet (kan in onze app!)

Vergeet ook jouw energie gevende momenten niet in te plannen voor de dag erna!

Hulp nodig?

Online coaching

Wil je echt een stok achter de deur? Dan is hier informatie over onze online coaching. Doe eerst de test om te kijken of jij hier geschikt voor bent!

Nieuw bij Innovate! ONLINE coaching/training!

Gezond afvallen? Thuis stilzitten? Nee toch, dat lijkt ons geen goed idee. Omdat jij niet weet wat je nu moet doen, en misschien ook wel de nodige stress hebt, en slecht slaapt, willen wij jou helpen zodat jij wel jouw doelen behaalt! Denken in oplossingen! Daarom starten we vanaf vandaag met ONLINE coaching! Wat houdt dat in?

  • Jouw eigen persoonlijke trainer/coach beschikbaar voor jou!
  • Uitgebreide intake via Skype met brede aanpak; stress management, slaapoptimalisatie, voedingsbegeleiding en leefstijlverbetering.
  • EXCLUSIEVE Innovate PRO apps; voeding bijhouden, trainingsschema’s inzien en progressie bijhouden (met filmpjes van de oefeningen), zo veel persoonlijke schema’s die jij wilt (aangepast naar jouw mogelijkheden), 100+ recepten en 18 pagina’s aan voeding variatie mogelijkheden, én een exclusieve inhoudelijke kennisgroep voor al jouw vragen.
  • Verschillende, makkelijk toepasbare praktische opdrachten en interventies.
  • Als optie; online personal training/techniek verbetering via Skype.

En dat voor maar 25 euro per week, maandelijks opzegbaar!

Minder coaching, maar toch gezond bezig zijn?

Vanaf vandaag starten we met de Innovate Online Battle! Wat houdt dat in?

  • Een online trainingsprogramma, via onze besloten Facebookgroep, waarbij we jullie extra in de watten gaan leggen.
  • We hebben een programma opgesteld met verschillende tools om jouw fitheid te kunnen waarborgen met onder andere:
  • Online trainingen die live te volgen zijn, maar ook later terug te kijken zijn;
  • Workouts voor thuis, zowel indoor als outdoor;
  • Online lezingen en workshops over diverse leefstijl onderwerpen zoals stress en slaap;
  • Praktische opdrachten gericht op het optimaliseren van jouw leefstijl onder de huidige omstandigheden.

Meld je, als je dat nog niet hebt gedaan aan voor onze besloten groep via een van onze trainers! Of klik op DEZE link!

✔️ Geen lid? Voor 15 euro per week (10 weken lang) kun je meedoen!

ONLINE COACHING PAGINA

Direct weten hoe je er nu voor staat voor gezond afvallen?

Results

Het ziet er naar uit dat er nog veel gedaan moet worden, hier kunnen wij jou bij helpen! Klik nu HIER voor ons exclusieve aanbod voor jou om 2022 geweldig te maken!

 

 

Het ziet er naar uit dat er nog veel gedaan moet worden, hier kunnen wij jou bij helpen! Klik nu HIER voor ons exclusieve aanbod voor jou om 2022 geweldig te maken!

 

 

next

#1. Hoe lang kun jij achter elkaar hardlopen op een tempo van 8 km/u? ? Dit hoeft niet een heel hoog tempo te zijn!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw conditie! Hier kunnen wij samen aan werken.

next

#2. Hoe vaak kun jij een push up in 1 minuut? ? Gestrekt met een rechte rug, minimaal zakken tot er een vuist tussen jou en de vloer past.

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw spierkracht en core stability! Hier kunnen wij samen aan werken door een gestructureerd plan!

next

#3. Hoe veel uur slaap je per nacht gemiddeld?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw slaap patroon en hygiëne! Hier kunnen wij samen aan werken waardoor er minder stress gaat zijn en meer focus.

next

#4. Hoe vaak per jaar heb je lichamelijke klachten; nekpijn, kniepijn, rugpijn. ? Kijk eerlijk naar jezelf!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw algehele conditie! Hier kunnen wij samen aan werken door een gestructureerd plan en kundig advies van onze fysio!

next

#5. Hoe veel groente eet je per dag? ? Eet jij gevarieerd groentes verdeeld over de dag?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw voedingspatroon! Hier kunnen wij samen aan werken.

next

#6. Hoe vrolijk sta je in het leven? ? Je voelt je nooit de gehele dag of week top, maar over het algemeen moet dit wel!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw gemoedstoestand en hoe jij in het leven staat! Hier kunnen wij samen aan werken d.m.v. coaching!

next

#7. Hoe vaak beweeg je per week minimaal 30 minuten met een verhoogde hartslag of krachttraining?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw spierkracht! Hier kunnen wij samen aan werken met een gestructureerd plan.

finish