Verander deze gewoonte en je leven verandert!

Journaling

Verander deze gewoonte en je leven verandert!

Verander deze gewoonte en je leven verandert

Wil jij je leven veranderen? En dat door maar 1 gewoonte te veranderen? Dat kan, maar het is niet makkelijk. We gaan je hier geen quick fix mee geven, of een simpele aanpassing. Je leert je hele leven, deze gewoonte maakt het alleen maar iets makkelijker. Wil jij beginnen bij de basis en weten hoe je een gewoonte verandert? Lees dan deze blog eerst.

Journaling

Je leven veranderen met een nieuwe gewoonte. De gewoonte die mijn leven heeft veranderd sinds ik hem ben toe gaan passen, is journaling, maar wat is journaling nou eigenlijk? Journaling is het bijhouden van een dagboek, en dan specifiek van jouw gedachtes. Heb je dat al wel eens gedaan? Journaling kan er voor zorgen dat je overzicht krijgt, doordat je opschrijft wat je denkt. Wist jij dat je 60 duizend gedachtes op een dag hebt? En daarvan ook een deel onbewust, gek hé dat je soms even de draad kwijtraakt? Door ze op te schrijven, krijg je overzicht, beloofd!

Inzicht in jezelf

Het mooiste waar journaling voor zorgt, is inzicht in jezelf. Inzicht in je gedachtes, en hoe je denkt. Je gaat patronen herkennen. Wanneer ben je somber? Wat is hier de trigger voor? En hoe kan je dat de volgende keer oplossen? Je merkt dat ik vragen stel. Wie goede vragen stelt, komt verder, doe je dit niet, dan blijf je hangen. Lees hier meer over goede vragen stellen. 

Inzicht in jezelf zorgt er voor dat je van jezelf leert, je leert jezelf kennen. Doordat je jezelf beter leert kennen, weet je beter wat bij je past, en kun je dingen gaan doen waar je energie van krijgt (dit zie je terug in je notities). Ook zul je herkennen wat je leegzuigt en waar je je dus minder fijn bij voelt. Hierdoor kun je je acties aanpassen in plaats van op de automatische piloot te blijven draaien!

Schrijf je gedachtes op, hoofd leeg, overzicht i.p.v. verdrinken

Schrijf dus al je gedachtes die je op de dag hebt gehad op, zodat je hoofd leeg is. Wat komt er in je op? Waar zit je mee? Waar denk je aan? Hierdoor is je hoofd leeg. Doe dit bij voorkeur in de avond, zodat je ook nog eens fijn kunt gaan slapen. Wil jij weten wat mijn avond routine is? Lees hier meer.

We hebben dus 60 duizend gedachtes per dag, als je die niet opschrijft, verdrink je erin in de avond. Herkenbaar? Zorg er dus voor dat je je hoofd leeg maakt. Je zult me dankbaar zijn!

Zelfbewust worden omdat je snapt wat er in je omgaat, patronen ontdekken en herkennen

Je raakt dus zelfbewuster, als je jezelf onderzoekt door journaling. Je snapt wat er in je omgaat, en je ziet op den duur zelfs patronen ontstaan. Hier kun je op gaan sturen. Je kunt jezelf goede vragen gaan stellen. Waarom voel ik mij hier zo bij? Hoe kan ik dit morgen beter doen? Waar zit ik mee? En wat kan ik daar vandaag aan doen om dit op te lossen?

Door dingen op te schrijven leer je jezelf écht kennen.

Stel goede vragen aan jezelf

Stel dus goede vragen aan jezelf. Wil jij je leven veranderen? Waarom wil je afvallen? Want als je hier niet over nagedacht hebt, kan ik ook gewoon je been af komen hakken? Dan ben je ook 20 kilo lichter? Wees je dus bewust waarom je dingen doet. Vraag net als een kind overal op; waarom?

Wie wil je morgen zijn? Wat ging vandaag minder, en hoe kan ik dat morgen iets beter doen? Hoe kan ik de beste versie van mijzelf morgen zijn? Wat moet ik daar dan voor veranderen? Wat wil ik dat mensen over mij zeggen als ik weg ben bij een verjaardag? Denk daar over na.

Weekreview

Als je dan toch met journaling bent begonnen, kun je net zo goed ook starten met een week review. Schrijf dus heel simpel op hoe je de week vond gaan. Wat heb je gedaan? Welke doelen heb je gesteld? Is dat gelukt? Wat ging er goed? Wat kan er beter? Wie wil je zijn en klopt dat met je acties?

Schrijf dit op, doe dit wekelijks, en ontdek de kracht.

Dankbaarheid

Je kunt nooit positief en negatief tegelijk zijn. Het kan dus super krachtig zijn om jouw dag af te sluiten door dankbaar te zijn, want er is altijd wel iets waar je dankbaar voor kunt zijn. Bijvoorbeeld; vandaag lachte iemand naar mij en daardoor voelde ik mij gewaardeerd. Als jij dankbaar bent, verhoog jij jouw energie, en ben je positiever dan dat je in het negatieve blijft hangen. Schrijf het wederom op, zo komt het er echt uit.

Als je dit goed doet, ga je positiever slapen, en ervaar je meer succes. Er is altijd iets op een dag waar je dankbaar voor kunt zijn. Waar was jij dankbaar voor vandaag?

Hoe kan ik morgen 1% beter zijn?

Wil jij graag maximaal verbeteren? Wil jij je leven veranderen? Ga je dat volhouden denk je? Dit heeft ook weer met wilskracht te maken. Lees hier meer over wilskracht.

Je wilskracht gaat een keer op zijn, en dan? Verbeter dus liever iedere dag 1%, wat zou dit kunnen doen als je dit een jaar lang doet? Wat kun jij morgen 1% beter doen? 1 minuut langer mediteren? Iemand een compliment geven? Aardig zijn? Wordt de beste versie van jezelf, stap voor stap!

Toch niet zelf aan de slag?

www.goesbewegen.nl