Snel gespierd worden?

Snel gespierd worden? Gebruik deze tips!

Snel gespierd worden, hoe doe je dat? Om zo snel mogelijk resultaat te zien is het in ieder geval goed om een personal trainer in te schakelen. Zo weet je zeker dat je op de juiste manier bezig bent. Als personal trainer in Goes, help ik, Romeo de Kraker, je graag bij het behalen van je doelen. Samen met mijn team help ik je niet alleen op het gebied van training, maar ook met voeding en gedrag.

Er zijn verschillende factoren die ervoor zorgen dat je sneller gespierd wordt. Lees snel verder!

Goede voeding is essentieel

Wil je snel spieren opbouwen? Dan is voeding een erg belangrijke factor. Als je te weinig of niet op de juiste manier eet, zul je weinig resultaat zien. Ook als je hard traint. Voor spieropbouw is het allereerst van belang dat je meer calorieën binnenkrijgt dan je lichaam nodig heeft om normaal te kunnen functioneren.

Naast het feit dat je voldoende calorieën binnen dient te krijgen, zul je ook moeten letten op wát je eet. De microscheurtjes die in je spierweefsel ontstaan tijdens het sporten hebben eiwitten nodig om te herstellen. Een hoge eiwitinname zorgt ervoor dat je spieren groeien en dat spierafbraak bovendien wordt tegengegaan.

Uiteraard dienen ook de andere macrovoedingsstoffen (vetten en koolhydraten) in balans te zijn, voor een optimale spieropbouw.Neem gerust contact met ons op voor een voedingsplan op maat!

Laat je spieren schrikken

Om een gespierd lichaam te krijgen is progressive overloadnoodzakelijk. Dit houdt in dat je je spieren moet laten schrikken om resultaat te boeken. Om dit te doen verhoog je per trainingssessie het gewicht of het aantal herhalingen, zodat je spieren uitgedaagd worden. Doe dit in kleine stapjes, zodat je het makkelijker vol kunt houden. Blijf je spieren prikkelen; alleen op die manier boek je vooruitgang!

Zorg voor genoeg rust

In tegenstelling tot wat veel mensen denken groeien je spieren niet als je aan het trainen bent, maar tijdens rustmomenten. Zorg er dus voor dat je lichaam goed kan herstellen. Een goede nachtrust is van essentieel belang: je spieren kunnen alleen goed herstellen als ze voldoende rust krijgen. Men heeft gemiddeld zo’n 7 tot 9 uur slaap nodig, al is deze hoeveelheid slaap afhankelijk van een aantal factoren zoals leeftijd.

Snel gespierd worden door middel van supplementen

Helaas bestaat er geen wondermiddel om binnen no-time een gespierd lichaam te krijgen. Supplementen kunnen je echter wel ondersteunen bij het behalen van je doelen. Creatine helpt je bijvoorbeeld je spiergroei te optimaliseren. Dit supplement komt van nature voor in het lichaam en zorgt ervoor dat je zwaarder kunt trainer, waardoor je spieren sneller zullen groeien.

Ook eiwitshakes en pre-workout zijn erg populair onder de sporters. Een eiwitshake is een makkelijke manier om meer eiwitten binnen te krijgen en pre-workout geeft je een enorme trainingsboost, waardoor je intensiever kunt trainen.

Zorg voor een goed trainingsschema

Om snel gespierd te worden is uiteraard ook het hebben van een goed trainingsschema van belang! Zorg ervoor dat alle spiergroepen goed worden aangepakt en dat compound oefeningen (oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk traint) centraal staan.

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het bereiken van jouw doelen? Boek een gratis strategiesessie!