7 redenen om te gaan sporten

7 redenen om te gaan sporten

7 redenen om te gaan sporten

Wil je graag gaan beginnen met sporten, of het sporten weer oppakken? Veel mensen kiezen ervoor dit onder begeleiding te gaan doen, zodat ze een stok achter de deur hebben. Als personal trainer in Goes help ik je graag bij het bereiken van jouw fitnessdoelen. Stuur ons een bericht, dan gaan we samen aan de slag met al jouw doelen op het gebied van sport, voeding en gedrag.

Wil je graag meer gaan bewegen maar kun je wel wat motivatie gebruiken? Hieronder vind je 7 redenen om (weer) te gaan sporten!

Meer energie

Sporten geeft je meer energie. Misschien niet op het moment zelf, maar na het sporten zul je merken dat je (uiteindelijk) veel meer energie hebt en dat dagelijkse klusjes je gemakkelijker afgaan. Het voorziet je cellen namelijk van zuurstof en voedingsstoffen, waardoor je lichaam een boost krijgt.

Een betere nachtrust

Heb jij moeite met in slaap komen? Of merk je dat je niet diep genoeg slaapt? Een goede sportsessie doet wonderen! Het zorgt ervoor dat je binnen no-time in slaap valt én dat je lekkerder slaapt. Een goede reden dus om regelmatig aan fysieke activiteit te doen.

Sporten voor een beter humeur

Van sporten word je gelukkiger! Door in beweging te zijn worden er allerlei chemische stoffen in de hersenen gestimuleerd, zoals dopamine, serotonine en endorfine. Hierdoor krijg je een flinke mentale boost. Je hoeft hier niet per se uren voor in beweging te zijn op een dag, een wandeling of een half uurtje cardio is vaak al genoeg!

Meer zelfvertrouwen door sport

Wanneer je regelmatig sport zul je zien dat je je niet alleen beter voelt, maar dat je lichaam er ook nog eens beter uit gaat zien. Zo kom je steeds een stukje dichter bij jouw droomlichaam, waardoor je waarschijnlijk ook steeds zekerder van jezelf wordt.

Ervaar minder stress

Door alle geluksstofjes die bij het sporten vrijkomen, zul je in het dagelijks leven minder stress ervaren. Lichamelijke inspanning zorgt er ook nog eens voor dat je afgeleid wordt van negatieve gedachten, waardoor er meer ruimte is voor positieve gedachten en je een stuk beter in je vel komt te zitten. Bovendien ontspannen ook je spieren. Wil je meer rust in je hoofd én lichaam ervaren, dan doe je er dus goed aan om regelmatig te sporten!

Een positieve invloed op je hersenen

Fysieke inspanning draagt bij aan een goede doorbloeding van de hersenen. Zo krijgen ze alle voeding en zuurstof die ze nodig hebben. En daar ga je zeker iets van merken! De aanmaak van nieuwe hersencellen wordt gestimuleerd en bovendien worden de verbindingen tussen bestaande hersencellen sterker. Zo kunnen de cellen steeds beter met elkaar communiceren, wat bevorderlijk is voor je denkvermogen.

Een betere weerstand

Sporten is goed voor je weerstand! En dat kunnen we natuurlijk goed gebruiken in deze coronatijden. Door regelmatig te bewegen zorg je ervoor dat je lichaam afvalstoffen beter afvoert. Ook bevordert het de conditie van je longen. Zo houd je nare ziektes en aandoeningen buiten de deur!

Ook (weer) aan de slag met sporten? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!