Thuis trainen? Zo train je thuis gewoon door!

Hoe valt een personal trainer gezond af?

Thuis trainen? Zo train je thuis gewoon door!

Thuis trainen? Zo train je thuis gewoon door!


Dit is onze Innovate blog serie over; wat Romeo de Kraker doet als trainer tijdens Quarantaine? Wil jij thuis trainen? Daar gaat deze blog over.

Romeo de Kraker (eigenaar van Innovate Personal Training) zal jullie wekelijks meenemen in wat hij doet om fit te blijven tijdens quarantaine, hoe hij zichzelf ontwikkelt, en deze periode gebruikt als een kans om zichzelf te verbeteren! Deze reeks zal gaan over persoonlijke ontwikkeling, training en beweging(alledaags), voeding en recepten, slapen, meditatie en yoga, en ochtendroutines!

Hoe train je thuis gewoon door?

Het begint allemaal bij de juiste materialen. Maar ik hoor je al denken: Heb ik dan een hele sportschool of fitness nodig? Het antwoord is NEE! Je hebt serieus al genoeg aan een opblaasbare bal, en een yoga/trainingsmatje. Hoe gevorderder je bent; hoe meer je kunt toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan elastieken of kettlebells.

Voordelen thuis trainen

Het is heerlijk om lekker thuis te trainen, niemand die je stoort, geen gewichten of apparaten waar je op moet wachten. Tevens is het vaak in Nederland mooi weer (het is maar hoe je kijkt), dus je kunt praktisch altijd lekker thuis trainen. Ook is het zo dat je niet in de zweetlucht van een ander bezig bent maar lekker veel zuurstof tot je kunt nemen in de achtertuin!

Ben jij creatief? Dan is er zeer veel mogelijk!

Nadelen thuis trainen

Zo zijn er natuurlijk ook nadelen van thuis trainen. Zo kunnen er mensen in de weg lopen, je kunt gestoord worden door de hond of je wordt afgeleid. Ook is het zo, dat als je niet creatief bent, en je geen kennis hebt van trainen, je snel foutjes maakt of niet weet wat je moet doen. Ook is het zo dat spieren groeien doordat er steeds meer druk op ze komt te staan. Laat dit nou lastiger gaan thuis, omdat je waarschijnlijk niet veel gewichten hebt en geen hele sportschool of fitness aan apparaten hebt staan. Toch kun je jezelf uitdagen om jouw spieren de prikkels te geven zodat je de tijd kunt overbruggen voordat je weer naar de pt studio komt.

Voordelen thuis trainen

Thuis trainen kan ook vele voordelen hebben! Zo heb je je eigen ruimte, en staat er niemand in de rij om jouw matje af te pakken. Tevens is het zo dat je lekker in het zonnetje kunt trainen. Het is dus een stuk ontspannender trainen. Als je creatief genoeg bent, kun je leuke oefeningen bedenken, dit zorgt voor plezier en misschien ook nog wel wat Insta likes 😉

Je voelt je niet bekeken omdat je lekker in je eigen ruimte of tuin bent, zodat jij je volledig kunt focussen op jouw oefeningen. Wat let je om te beginnen?

Hoe vaak moet ik thuis trainen?

Hoe vaak je moet trainen hangt natuurlijk allereerst af van jouw doelstellingen. Wil je meer spiermassa? Dan zul je geleidelijk de weerstand op jouw spieren moeten ophogen. Dit kan met gewichten, maar zeker ook met elastieken of bodyweight oefeningen. Vaak kun je je bijvoorbeeld ook optrekken aan iets. Kun je per week net iets meer? Dan ben je goed bezig!

Ons advies is dan ook, heb je weinig mogelijkheden om alles zwaarder te maken? Train dan 3 keer per week full body met iedere keer een dag rust er tussen zodat je niks overbelast en je goed uitrust. Houd 4×15 herhalingen aan en je zit richting spier uithouding, houd 4×8-12 aan om meer massa te bouwen. Je moet dan 12 keer net kunnen (ga niet te vaak tot falen, dit is niet nodig).

Heb je hulp nodig? Overweeg een online coaching traject bij ons!

Blessure gevoeligheid; gebruik onze app voor filmpjes of doe mee in onze online lessen.

Het is lastig om zonder trainer al jouw oefeningen op de juiste manier uit te voeren. Hier hebben wij de oplossing voor! Onze app staat vol met 1000+ oefeningen, met filmpjes, en uitleg! Tevens kun je alle oefeningen natuurlijk ook gewoon op YouTube opzoeken. Dit scheelt enorm veel gezeur achteraf omdat als je dit op je eigen houtje gaat doen, een fout in een kleine hoek zit.

Wil je toch meer een stok achter de deur hebben? Denk dan eens na over onze online lessen op Facebook! Makkelijk te volgen lessen door één van onze personal trainers. Wil je mee doen? Stuur ons even een berichtje!

 

Wees creatief met objecten in en om jouw huis!

Heb je een emmer? Heb je stenen? Mooi! vul de emmer op met stenen en doe er oefeningen mee. Heb je een stoel? Mooi! Doe er push ups op of ga er onder hangen voor pull ups. Heb je elastieken? Mooi! Hier kun je ook super veel oefeningen mee doen vanuit onze app. Vraag ons naar de mogelijkheden. Voor 5 euro per maand heb je onze app al.

 

En dit vinden onze klanten er van 🙂

Gelijk weten hoe het met jouw gezondheid staat? Doe onze corona health check!

Results

Het ziet er naar uit dat er nog veel gedaan moet worden, hier kunnen wij jou bij helpen! Klik nu HIER voor ons exclusieve aanbod voor jou om 2022 geweldig te maken!

 

 

Het ziet er naar uit dat er nog veel gedaan moet worden, hier kunnen wij jou bij helpen! Klik nu HIER voor ons exclusieve aanbod voor jou om 2022 geweldig te maken!

 

 

next

#1. Hoe lang kun jij achter elkaar hardlopen op een tempo van 8 km/u? ? Dit hoeft niet een heel hoog tempo te zijn!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw conditie! Hier kunnen wij samen aan werken.

next

#2. Hoe vaak kun jij een push up in 1 minuut? ? Gestrekt met een rechte rug, minimaal zakken tot er een vuist tussen jou en de vloer past.

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw spierkracht en core stability! Hier kunnen wij samen aan werken door een gestructureerd plan!

next

#3. Hoe vaak beweeg je per week minimaal 30 minuten met een verhoogde hartslag of krachttraining?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw spierkracht! Hier kunnen wij samen aan werken met een gestructureerd plan.

next

#4. Hoe vaak per jaar heb je lichamelijke klachten; nekpijn, kniepijn, rugpijn. ? Kijk eerlijk naar jezelf!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw algehele conditie! Hier kunnen wij samen aan werken door een gestructureerd plan en kundig advies van onze fysio!

next

#5. Hoe veel groente eet je per dag? ? Eet jij gevarieerd groentes verdeeld over de dag?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw voedingspatroon! Hier kunnen wij samen aan werken.

next

#6. Hoe vrolijk sta je in het leven? ? Je voelt je nooit de gehele dag of week top, maar over het algemeen moet dit wel!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw gemoedstoestand en hoe jij in het leven staat! Hier kunnen wij samen aan werken d.m.v. coaching!

next

#7. Hoe veel uur slaap je per nacht gemiddeld?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw slaap patroon en hygiëne! Hier kunnen wij samen aan werken waardoor er minder stress gaat zijn en meer focus.

finish