Motivatie om te sporten – 5 tips!

Motivatie om te sporten

Motivatie om te sporten – 5 tips!

Motivatie om te sporten – 5 tips!

Motivatie om te sporten nodig? Laat je coachen! Mijn naam is Romeo de Kraker en ik ben een personal trainer uit Goes. Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het bereiken van jouw doelen? Samen met mijn team begeleid ik je graag op het gebied van training, voeding en gedrag. Neem gerust contact op voor meer informatie!

innovate-personal-training-romeo

innovate-personal-training-romeo

Jezelf motiveren om te sporten

Wil je graag wat kilootjes kwijtraken of juist in spiermassa aankomen, maar lukt het je niet om jezelf te motiveren om te gaan sporten?

Veel mensen hebben moeite om van de bank af te komen, of vinden het lastig om consistent te blijven sporten. De eerste tijd lukt het ze vaak nog wel, maar na een paar weken is de motivatie ver te zoeken. Klinkt dit herkenbaar? Ik geef je 5 handige tips, zodat het je deze keer wél gaat lukken om het sporten vol te houden.

Tip 1. Zorg voor afwisseling

Vind je sporten in de sportschool saai? Geen nood! Gelukkig zijn er nog een heleboel andere soorten sport die je kunt doen. Om het uitdagend te houden en gemotiveerd te blijven, doe je er goed aan om voor voldoende afwisseling te zorgen. Probeer bijvoorbeeld eens een lesje yoga, of ga een keer zwemmen in plaats van naar de sportschool. Wissel ook af in oefeningen; als je iedere keer dezelfde workout doet zal dit waarschijnlijk snel gaan vervelen.

Tip 2. Maak een goede playlist

Motivatie om te sporten nodig? De juiste muziek kan je net even die extra boost geven nog harder te trainen. Daarnaast kun je van muziek ook zin krijgen om te gaan sporten. Op Spotify, SoundCloud en YouTube vind je ontzettend veel verschillende workout mixtapes, die je kunt downloaden en op je telefoon kunt zetten.

Tip 3. Zorg dat je weet waar je mee bezig bent

Als je zomaar wat doet in de sportschool, bestaat de kans dat je niet precies weet waar je mee bezig bent. “Ik wil afvallen” is in principe een doel, maar tegelijkertijd niet erg concreet.

Zorg ervoor dat je concrete doelen opstelt waar je naartoe kunt werken. Schrijf bijvoorbeeld op hoeveel kilo’s je kwijt zou willen of hoeveel je in spiermassa aan zou willen komen (en wil je bijvoorbeeld vooral grotere armen of juist gespierde benen?).

Hulp nodig bij het formuleren van je doelstellingen, of wil je graag begeleiding tijdens het sporten? Neem contact met ons op of boek alvast een gratis proefsessie!

Tip 4. Ga shoppen

Fijne sportkleding kan het net even iets leuker maken om te gaan sporten. Naast dat leuke sportkleding ervoor kan zorgen dat je je meer op je gemak voelt in de sportschool, kan het ook leiden tot meer zelfvertrouwen. Ga dus gerust een dagje shoppen en regel mooie, comfortabele sportkleding, om zo met plezier naar de sportschool te kunnen gaan!

Tip 5. Creëer een routine

Hoe leuk je sporten ook vindt (of gaat vinden), je zult waarschijnlijk niet iedere dag gemotiveerd zijn om naar de sportschool te gaan. Consistentie is erg belangrijk: zorg ervoor dat je net zolang naar de sportschool gaat tot het een gewoonte is geworden. Vanaf dat moment zal het je over het algemeen minder tot geen moeite kosten om jezelf ertoe te zetten om te gaan sporten.

Zorg ervoor dat je je sporttas en sportspullen de avond van tevoren al klaarzet, zodat je dit niet ‘s ochtends allemaal nog hoeft te doen. Trek bovendien direct je sportspullen aan als je wakker wordt, dan heb je geen tijd om je nog te bedenken!