Gezond afvallen? Dit is hoe je gezond kunt afvallen en gezond kunt eten!

Gezonde en verantwoorde recepten om af te vallen

Gezond afvallen? Dit is hoe je gezond kunt afvallen en gezond kunt eten!

 

Gezond afvallen? Leer in deze blog hoe je gezond kunt eten tijdens de Corona crisis!

Gezond afvallen video

Wil jij gezond afvallen? Onze nieuwe blog gaat hier over.

Romeo de Kraker (eigenaar van Innovate Personal Training) zal jullie wekelijks meenemen in wat hij doet om fit te blijven tijdens quarantaine, hoe hij zichzelf ontwikkelt, en deze periode gebruikt als een kans om zichzelf te verbeteren! Deze reeks zal gaan over persoonlijke ontwikkeling, training en beweging(alledaags), voeding en recepten, slapen, meditatie en yoga, en ochtendroutines!

We weten allemaal dat het super belangrijk is om gezond te eten. Zeker om gezond af te vallen. Je kunt nog zo hard trainen, maar als jij het verpest in de keuken (en met je hand in de koelkast), dan gaat het niet snel vooruit. In deze blog zal ik verschillende punten aantippen die belangrijk zijn voor jou om gezond af te vallen, of in ieder geval gezond te blijven tijdens de crisis. Zodat jij na deze periode nog steeds zo fit bent als daarvoor, of misschien wel in een betere shape bent als daarvoor!

 

Calorie balans en een voedingsplan maken in onze app

 

Allereerst is het ontzettend belangrijk om te weten hoe veel calorieën jij verbrand op een dag, tegenwoordig kan dit met handige apps, welke dit globaal voor jou uit kan rekenen.(zoals onze, vraag naar de voorwaarden!).

Dit zorgt er voor dat je een target (doel) per dag hebt, zodat je bewust wordt van wat je binnen krijgt. Is dit stabiel? Dan kun je gaan kijken wat een mindere of grotere inname doet voor jouw lichaamssamenstelling en dan vooral jouw vet massa. (Hoe je dit meetbaar maakt ga ik onderin deze blog op in). Ik zal in dit artikel niet te diep in gaan op wat de functies zijn van calorieën en de andere macro nutriënten, als jij focust op jouw inname van calorieën dan ben je in de basis al goed bezig. In de toekomst kun je dit eventueel uitbreiden met te kijken naar jouw eiwit, koolhydraat en vet inname (zie plaatje van onze app hier onder). Wil je toegang tot onze app? Neem dan CONTACT met ons op!

Innovate App

Focus voor nu vooral op het volgende; calorie inname lager als verbranding = afvallen, calorie inname hoger = aankomen. Zie je dit over een week gebeuren? Dan weet je wat je moet doen met jouw calorie inname.

HOE WEET JE OF JE PROGRESSIE MAAKT?

Hoe je weet of je progressie maakt bij gezond afvallen? Dit kan op verschillende manieren;

– Foto’s maken en dit wekelijks (of langer van elkaar) naast elkaar leggen. Zo zie je goed de verschillen.
– Omtrek maten bijhouden en dit in onze app toevoegen (zie foto), zo krijg je een mooie progressie grafiek.
– Jouw vet % meten met een tang, laat dit wel door iemand doen die er verstand van heeft. Of doe het met onderstaand filmpje!
– Onze weegschaal linken aan onze app.
– Jouw gewicht wekelijks, op het zelfde tijdstip van de dag, zonder kleding bijhouden.

Ga niet dagelijks op de weegschaal staan, dit kan ontzettend demotiveren omdat jouw vochtbalans (door een wisselende koolhydraat inname), kan verschillen per dag. Bekijk het daarom wekelijks. Wil je hier meer hulp bij? Ga dan een traject aan met één van onze online coaches!

ONLINE COACHING

Zorg voor voldoende vezels, vitamines en eiwitten.

Wil jij gezond afvallen? Dan is het is super belangrijk om voldoende vezels binnen te krijgen (dit zorgt voor een verzadigend gevoel), en geloof me, dit wil je als je een hele dag op je reet zit. Wil je dit niet trouwens? Klik dan HIER voor onze blog over thuis trainen!

Gelijk aan de slag? Doe onze buik benen billen training!

Verder over vezels, die er voor zorgen dat jij verzadigd bent, dit zorgt er dus voor dat je niet blijft snacken. Zorg ook voor voldoende vitamines, eet 2 stuks fruit per dag (en varieer deze), gooi ze ook in je app, want je schrikt soms van het aantal kcal van fruit, en ja, ook van deze wordt je dik! Zorg er voor dat je minimaal bij 2 maaltijden groentes eet, dit kan bijvoorbeeld bij je sandwich zijn (lekker met komkommer en tomaat), of in de avond een lekkere salade bij jouw avond maaltijd.

GROENTES ZITTEN BOORDEVOL VEZELS EN VITAMINES, VOEG ZE AAN ELKE MAALTIJD TOE!

Zorg je er ook voor dat je voldoende eiwitten eet? Dit zorgt voor behoud van jouw spiermassa, en eiwitten kosten iets meer om te verbranden in jouw lichaam als bijv een Mars. Weet wat gewonnen! Waar vind je eiwitten in? Vuistregel: alles wat rent, vliegt zwemt of een product daar van! Wil je eiwit rijke recepten? Kijk dan eens op deze website:

Eiwit rijke recepten

Het is altijd raadzaam, als jij niet aan je eiwitten komt, om dit op te vullen met goede kwaliteit eiwitten. Onze keus:

Extraatje:

Wij hebben een variatielijst opgesteld van 18 pagina’s voor gezond afvallen (18 categorieën), met een groen vlak, een oranje vlak en een rood vlak. Zo weet je precies bij welke categorie (bijv brood en beleg), de beste keuzes zijn! Laat je ons weten wat je er van vond?

Download hem hier!

Voedingsvariatie lijst Innovate

Zorg dat je je week voorbereid, maak een planning!

Vooruitzien is regeren zeggen wij altijd, zeker voor gezond afvallen. Zorg dat je op zondag (of een andere rustige dag) jouw week planned! Dus pak jouw favoriete recepten er bij, plan alles tot de tussendoortjes aan toe, en wees voorbereid! Het voordeel hier van? Je hebt het eten voorbereid, je hebt het bij je, dus je kunt moeilijk andere dingen gaan eten! Het zorgt dus voor veel meer consistentie, en dat is wat je wilt in deze tijd. Zorg er dus voor dat je planned wat je gaat eten, wanneer je het gaat kopen (of lekker een ander er om sturen), en wanneer je het gaat maken.

Weekplanning voeding maken

Geen inspiratie? Probeer onze recepten (1000+ recepten), deze zitten gratis bij een online coaching abonnement!

Verantwoorde recepten als je gezond wilt afvallen!

10 praktische tips in deze gekke tijd!

Extraatje! Omdat jij al zo ver bent gekomen in deze blog, hebben wij 10 praktische tips opgenomen om deze dagen door te komen. Doe er je voordeel mee! We zullen hier laten ook nog een blog over schrijven om alles te verduidelijken.

 

Wil je het niet alleen doen? Geef je dan op voor één van onze trajecten!

Online coaching

 

Wil je echt een stok achter de deur voor gezond afvallen? Dan is hier informatie over onze online coaching. Doe eerst de test onderaan de pagina om te kijken of jij hier geschikt voor bent!

Nieuw bij Innovate! ONLINE coaching/training!

Thuis stilzitten? Nee toch, dat lijkt ons geen goed idee. Omdat jij niet weet wat je nu moet doen, en misschien ook wel de nodige stress hebt, en slecht slaapt, willen wij jou helpen zodat jij wel jouw doelen behaalt! Denken in oplossingen! Daarom starten we vanaf vandaag met ONLINE coaching! Wat houdt dat in?

  • Jouw eigen persoonlijke trainer/coach beschikbaar voor jou!
  • Uitgebreide intake via Skype met brede aanpak; stress management, slaapoptimalisatie, voedingsbegeleiding en leefstijlverbetering.
  • EXCLUSIEVE Innovate PRO apps; voeding bijhouden, trainingsschema’s inzien en progressie bijhouden (met filmpjes van de oefeningen), zo veel persoonlijke schema’s die jij wilt (aangepast naar jouw mogelijkheden), 100+ recepten en 18 pagina’s aan voeding variatie mogelijkheden, én een exclusieve inhoudelijke kennisgroep voor al jouw vragen.
  • Verschillende, makkelijk toepasbare praktische opdrachten en interventies.
  • Als optie; online personal training/techniek verbetering via Skype.

En dat voor maar 25 euro per week, maandelijks opzegbaar!

Minder coaching, maar toch gezond bezig zijn?

Vanaf vandaag starten we met de Innovate Online Battle! Wat houdt dat in?

  • Een online trainingsprogramma, via onze besloten Facebookgroep, waarbij we jullie extra in de watten gaan leggen.
  • We hebben een programma opgesteld met verschillende tools om jouw fitheid te kunnen waarborgen met onder andere:
  • Online trainingen die live te volgen zijn, maar ook later terug te kijken zijn;
  • Workouts voor thuis, zowel indoor als outdoor;
  • Online lezingen en workshops over diverse leefstijl onderwerpen zoals stress en slaap;
  • Praktische opdrachten gericht op het optimaliseren van jouw leefstijl onder de huidige omstandigheden.

Innovate live

Meld je, als je dat nog niet hebt gedaan aan voor onze besloten groep via een van onze trainers! Of klik op DEZE link!

✔️ Geen lid? Voor 15 euro per week (10 weken lang) kun je meedoen!

Gelijk weten hoe het er nu voor staat? Doe de test!

Results

Het ziet er naar uit dat er nog veel gedaan moet worden, hier kunnen wij jou bij helpen! Klik nu HIER voor ons exclusieve aanbod voor jou om 2022 geweldig te maken!

 

 

Het ziet er naar uit dat er nog veel gedaan moet worden, hier kunnen wij jou bij helpen! Klik nu HIER voor ons exclusieve aanbod voor jou om 2022 geweldig te maken!

 

 

next

#1. Hoe veel uur slaap je per nacht gemiddeld?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw slaap patroon en hygiëne! Hier kunnen wij samen aan werken waardoor er minder stress gaat zijn en meer focus.

next

#2. Hoe lang kun jij achter elkaar hardlopen op een tempo van 8 km/u? ? Dit hoeft niet een heel hoog tempo te zijn!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw conditie! Hier kunnen wij samen aan werken.

next

#3. Hoe vaak beweeg je per week minimaal 30 minuten met een verhoogde hartslag of krachttraining?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw spierkracht! Hier kunnen wij samen aan werken met een gestructureerd plan.

next

#4. Hoe vrolijk sta je in het leven? ? Je voelt je nooit de gehele dag of week top, maar over het algemeen moet dit wel!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw gemoedstoestand en hoe jij in het leven staat! Hier kunnen wij samen aan werken d.m.v. coaching!

next

#5. Hoe veel groente eet je per dag? ? Eet jij gevarieerd groentes verdeeld over de dag?

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw voedingspatroon! Hier kunnen wij samen aan werken.

next

#6. Hoe vaak per jaar heb je lichamelijke klachten; nekpijn, kniepijn, rugpijn. ? Kijk eerlijk naar jezelf!

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw algehele conditie! Hier kunnen wij samen aan werken door een gestructureerd plan en kundig advies van onze fysio!

next

#7. Hoe vaak kun jij een push up in 1 minuut? ? Gestrekt met een rechte rug, minimaal zakken tot er een vuist tussen jou en de vloer past.

Oei, hier is nog winst te behalen in jouw spierkracht en core stability! Hier kunnen wij samen aan werken door een gestructureerd plan!

finish